Sminkfel


Okej, jag vet det redan, pojkar, män och gubbar brukar oftast inte ha särskilt stor koll på make-up. Trots vetskapen brukar jag då och då kolla om Jonas har lärt sig något efter två år med en Tjej, som sminkar sig allt som oftast. Men, tyvärr, så har det trots dessa år inte fastnat särskilt mycket.

Fel 1
Han tror att bruncreme och foundation är samma sak. Dessutom hittar han på egna namn som "täcksalva" och "du vet den där hudfärgade"

Fel 2
När jag frågar honom om det syns att jag INTE använt foundation de dagar jag inte har det, svarar han JA, vilket är helt fel svar. Självklart vill jag att mitt naturliga ansikte skall se ut precis som det gör när jag sminkar mig. Jag menar, min ska ju se Felfri ut. Vilket det iofs inte gör, men ändå ska han veta att svaret är Nej :)

Fel 3
När jag frågar honom om han ser att jag gjort något nytt, brukar han säga Ja, "du har mindre smink". Svaret är Fel. Det jag gjort är att använt mer mascara på de övre fransarna, men ingenting på de undre.

Fel 4
Han ser inte skillnad på mina ögonskuggor. Jag har EN, som jag använder jämt. Trots det ser han det som olika varenda gång. Den jag använder är vit, men för honom är det ibland silver, ibland vit och ibland anser han att jag inte använt någon alls, trots att jag har.

Som ni kanske märker har jag det inte lätt :) Trots det är han förlåten och vi får oss ett gott skratt. Han tror dock att jag skrattar med honom, när jag skrattar åt honom.

Jag börjar förstå att det är omöjligt att få honom intresserad. Men förmodligen är det väl tur :) Han påstår i alla fall att han tycker jag är fin som jag är.

Nu ska vi ta o slötitta lite på simpsons och sen sova. Jag är trött efter en dags arbete. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Carro

haha, jag måste hålla med Jonas om punkt 1, o då är jag ju ändå tjej... :P haha. Det är inte lätt inte!

2008-06-29 @ 13:06:01
URL: http://airolin.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Haha, jaa inte kan det då vara lätt med dessa killar. :) Det sista du nämde låter ju inte alls särskilt positivt..? Vad menar du egentligen med det? Tack för din fina kommentar häromdagen. :) Jag blev verkligen glad. Jag saknar dig med!

2008-06-29 @ 15:50:49
URL: http://gladiol.blogg.se/
Postat av: sofia

Haha, I know that feeling!

Du får lägga upp lite bilder! :D



Ska du till hudik nåt i sommar?? puss!

2008-06-29 @ 19:32:58
URL: http://hokby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0